Höstmys

Överallt läser jag om folk som har ångest inför hösten. Att man inte alls har fått nog utav sommaren och bara längtar tills det blir vår igen. Jag däremot kan inte bärga mig innan det blir mörkt och grått och ruggigt ute! På måndag åker jag till Tunisien med familjen i en vecka, då kommer jag att få mina sista behövda soltimmar denhär sommaren, sen siktar jag på höst!





Tänk att få krypa upp i soffan under en filt, med en bok. Smaska på lite scones och té och gosa in sig i stora tjocka koftor och varma halsdukar. Lyssna på det smattrande regnet mot fönstret, höra vinden vina i träden och se de färgglada löven ta sikte på marken. Gå omkring i regnet och sen krypa ner i en varm säng. Det är höst för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0