I've got to think twice

Varför blir det alltid så att jag aldrig tycks ha något att skriva när jag sätter mig här, när huvudet är fullt av både det ena och det andra resterande tid av dygnet? I vilket fall som helst så ringde min kära mor innan och undrade vad som hade hänt med mig. "Vad är det för galenskaper du vill ge dig in på?"  och nej hon läser inte min blogg, däremot är hon en aktiv msnanvändare. Jag kom fram till att jag ska lugna ner mig lite grann, för tillfället, och ta en resa nånstans lite närmre sommaren. Få komma bort från vardagen, slappna av, leva, och när man kommer hem är solen och värmen på gång även i dethär landet. Visst låter det härligt! Vem följer med? :)

Ikväll har jag varit lite nostalgisk och tänkt tillbaka på många fina minnen. Mest med tanke på alla bilder som har gåtts igenom av mig och Ema. Det är helt sjukt vad glad man kan bli av att tänka tillbaka på när man var yngre. Man måste verkligen ta vara på tiden, för den går alldeles för fort!

De som känner mig vet att jag är en stor tänkare, och något jag tänkt väldigt mycket på under väldigt många år är vad som är viktigast i livet, ord eller handling.
Jag kan inte bestämma mig för vad som är viktigast. Att uttrycka i ord hur mycket man älskar någon, eller att göra det i handling. När man får orden så saknar man handlingen, och när man får handlingen så tror man att man bli utnyttjad. Och när man ställer sig frågan så blir man osäker och vågar inte ta emot  varken ord eller handling, vilket leder till att man stöter bort sin kärlek. stämmer det här eller tänker jag i helt konstiga banor? Det handlar även om ilska och sorg, lycka och rädsla. Att visa sin ilska genom handling kan bli farligt, men vad händer om man inte får känna sorg genom tårar.

Bara en liten tanke hos en stor tänkare.

Kommentarer
Postat av: Fidde

Du behöver inte fråga mig två gånger om att resa! Frågan är om du orkar med mig så länge ;P

2009-01-20 @ 23:35:56
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Fidde

Ord är viktiga Emelie! Väldigt viktiga! Men samtidigt är det viktigt att visa hur man känner med handlingar också!

2009-01-21 @ 00:44:18
URL: http://fiddelino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0