What's the big deal?

Helgernas stora betydelse har försvunnit för längesen i min värld. Just nu finns det inte mycket som skiljer helgdagarna mot veckans övriga dagar. Egentligen bara att alla andra är lediga. För även om det är lite jobb framöver, så jobbar jag i princip varenda helg. Och självklart är jag glad för det på ett sätt eftersom det är lite bättre betalt då. Men samtidigt så skulle det vara rätt skönt att vara ledig samtidigt som alla andra ibland.

Har precis avnjutit en twix, DET var längesen! Men gud så gott! När jag var på Teneriffa levde jag på Twix. Det var det enda som gick att äta på det där skabbhotellet. och nej, det var inte skabbigt för gästerna, bara för arbetarna. Det var iallafall lika gott idag som då, för lunchen idag var ingen höjdare alls. Den där gamla soppan jag skrev om för några veckor sen. Låg kvar en burk i frysen så var tvungen att ta den eftersom Fidde inte lät mig tillaga ärtsoppa i hans närvaro igår. Fick besök av honom, Anton och Sudd igår kväll. Meningen var att vi skulle kolla Bad Boys och äta kladdkaka. Kladdkakan åts, men filmen var det ingen som såg. Anton och Fidde hade pratmaraton (jag lovar de är värre än två gamla tanter) och jag försökte hjälpa Sudd med hennes plugg, men jag tror inte att jag var till så stor hjälp. Roligt var det iaf! Nästan så man saknar skolan lite. :)

Ikväll ska jag försöka städa iordning lite grann, skriva en inköpslista till lönen har kommit för det är ganska tomt i mina skafferier och skåp nu, vika lite tvätt och försöka förbereda någon lunch tills imorgon.



Kommentarer
Postat av: Fidde

Gamla Tanter? :O Det tar jag fan som en komplimang ;)

2009-04-23 @ 22:35:15
URL: http://fiddelino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0