Vad betyder fredag kväll för dig?

För mig har fredagkvällarna gå lite på rutin. Och då menar jag inte att jag öppnar ölen vid samma klockslag varje fredag och vinglar hem vid ungefär samma tid på natten, nej inte alls. Eftersom lilla jag har vant mig vid att jobba varteviga lördag de senaste fem veckorna i rad, dessutom har jag hunnit med bra många lördagar innan det också, så ser mina fredagkväll ut som följer.

Lagar lite mat runt 7 tiden. Just idag blir det pannkakor.
Äter lite och zappar runt i väntan på postkodmiljonären som börjar vid 19.30.
Sen är det dags för Så ska det låta vid 20.00
och vid 21 är det Grillad. Sen brukar det vara lagom att nana kudden ungefär.

Inte jätteroligt kanske. Ibland önskar man att man hade ett riktigt 7-16 jobb, måndag- fredag. Men, ibland är det också rätt skönt att ha en ledig dag mitt i veckan. och söndagkvällar är oftast rätt sköna att jobba, så dem tar jag tacksamt emot, jag menar dubbelt betalt innebär ju nästan en ledig dag tidigare i veckan :P

Jaja, nu är mina pannkakor klara så nu ska jag smaska lite innan tvkvällen kör igång! Nästa lördag är jag faktiskt ledig! (än så länge) så jag ska nog stå ut imorgon också. Om inte grannarna festar för hårt ikväll, det går rykten om stora planer, jag såg stolar bäras mellan lägenheter för en stund sen. Det brukar vara tecken på mycket folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0