It hurts inside when I look back

I have a lot going on, but my mind has been travelling back a few years.

Påsken har gått fort iår, och den har varit kanon verkligen! Underbart väder och jag har verkligen haft en minisemester och vilat upp mig ute hos mamma. Det känns riktigt skönt! Vad som känns mindre skönt är att jag har ätit mer än någonsin tidigare (känns det som) och jag skulle nog behöva gå hem till Nässjö imon istället för att ta bilen. Ja för imorgon är det dags att bege sig hemåt igen, till verkligheten. På tisdag är det dags för jobb igen, men det tänker vi inte på mer nu, en dag är det kvar! Och imorgon ska det bytas däck på bilen! Då är det VÅR!

Det är en del på gång nu, men jag kan inte skriva något om det här tyvärr. Ibland önskar man att man hade en blogg som ingen läste, så man verkligen kunde få ut de innersta tankarna, men samtidigt så vill man oftast ha respons på det man skriver, eller åtminstonde veta att någon annan har förstått vad man vill få fram. Men nu riskerar jag att hamna i trubbel så det är lika bra att hålla allt för sig själv.

Idag chockade jag många när jag var på påskmiddag med pappa och berättade hur mycket (hrm, lite) jag har kvar av lönen och hur långt det är till nästa löning. Men jag tycker faktiskt att det är lite spännande att se hur lite man kan klara sig på om man verkligen måste. Nu är det ju ingen jätte stor match för mig eftersom jag har för mig att frysen är rätt så välfylld hemma. Annat hade det varit om det varit tomt och jag haft min lilla summa i plånboken. Nu är det mer spännande och utmanande :P Inte jätte roligt kanske men man får ju göra det bästa av situationen, och som sagt, detta är en undantagsmånad.. många dyra inköp har det varit.

Nu ska jag lägga mig och fortsätta läsa min sjukt bra bok! Midvinterblod- Mons Kallentoft. Helt kanon! bättre än Stieg Larsson enligt mig.

Kommentarer
Postat av: Eve

Du ska veta att jag finns här om du vill prata och att du är en fin person.

By the way jag har oxå ätit en massa i helgen vi kanske skulle behöva åka på hälsohem några veckor??!!

2009-04-13 @ 09:30:43
URL: http://metrobloggen.se/evelinaplantin
Postat av: Fidde

Det blir inte bättre än Stieg!!!

2009-04-13 @ 11:31:31
URL: http://fiddelino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0