nu blev det pinsamt!

Idag gjorde jag bort mig rätt ordentligt. Jag och Bitte skulle åka POX:en hem vid 18 när vi slutade, så vi satte oss i bilen. Jag hittade ett fint litet meddelande från Ema, och sen skulle jag starta. krsccchhhhhhhhhh. Inget händer. Försöker igen. Inget händer. Första tanken, har jag bensin? svar ja, halv tank. tanke nummer två, har jag olja. svar,  nej. FAAAAN! inte nu igen.. Poxen dricker olja alltså! Det var helt soprent i oljetanken. Så, jag och moster fick oss en härligt iskall promenad till OKQ8, där jag fick pröjsa 141 JÄVLA kronor för en liten JÄVLA liter med olja! Snordyrt!! Men, ja, det hjälpte ju iaf. Vi kom hem.. Men jag måste köpa mer olja. fan. dyrt. utgifter. har inte råd. ska flytta. måste snåla. jäkla olja.

Hur pinsamt är det inte att man kör slut på bensin en gång och olja två gånger, på mindre än ett halvår! jag är hopplös. Men en sak har jag lärt mig, och det är att byta lampa i bilen!

Update på bilfronten. Det blir ingen silvrig bil mer. Med all säkerhet ska den skrotas :( Helt sjukt att det kan bli såna skador av att man välter i trettio km/h. tänk då om de kört i 50 eller nåt!

Idag fick jag en stor smaskig julgodiskorg från mina härliga bossar på Bokia! :)

Kommentarer
Postat av: Fidde

Du måste kolla sån Emli! POX behöver olja...

2008-12-22 @ 20:17:52
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Fidde

Du måste kolla sån Emli! POX behöver olja...

2008-12-22 @ 20:17:58
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Fidde

Du måste kolla sån Emli! POX behöver olja...

2008-12-22 @ 20:18:15
URL: http://fiddelino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0