Man tror nästan att det inte är på riktigt

För ungefär ett år sen brann det kraftigt på FIAB här i Forserum. Förövrigt även mammas jobb. Då var hon där, och med änglar och lite tur på sin sida gick hon ut från arkivet i precis rätt ögonblick, annars kunde hon ha blivit innebränd.

Idag var det dags igen. Vid halv åtta tiden fick vi ett samtal om att det brinner nåt sjukt mycket på FIAB. Som tur var var det ingen personal där ikväll. Däremot har lokalerna fått sig en rejäl törn, jag vet inte ens om det är släckt nu, och det ser inte särskilt ljust ut för företaget i dethär läget. Varken ekonomiskt eller produktionsmässigt.

Mer lär vi inte få vet idag. Det har gått ut varningar till alla oss som bor i samhället att vi ska hålla oss inomhus och stänga alla dörrar, fönster och ventilationer, det är giftig, kolsvart, rök som ligger som ett täcke över oss nu. Vi får väl se vad nytt som kan komma fram imorgon.

Nu tänkte jag lägga mig och titta på Jeff Dunhams första show, men tappade helt orken och tror att jag ska försöka sova istället! Kan va mysigt att titta på den imonbitti i stället. Då ska jag också våga mig ut ur huset och ta mig en titt på förödelsen. På SR:s hemsida står det att det inte finns något lager kvar utan det är bara som ett skal runtom. Men på bilderna ser det ut som att väggarna har rasat samman helt och hållet. Bäst att bilda sig en egen uppfattning!

Godnatt.

(förresten, magonten gick över hux flux i morse) :)

Kommentarer
Postat av: Fidde

Lovar, det var för att jag höll tummen för magen;) MMS:a bild till mig då! Jag måste åka till Eksjö imorrn så det blir nog inget f.rum

2008-12-18 @ 00:02:59
URL: http://fiddelino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0