En mus i ett hus

Det här är en dag värd att skriva ner i historieböckerna alltså!

Den började lite sådär småintressant med att jag sitter i soffan och äter frukost (ja det är en dålig vana hos familjen Thelander), då får min katt fnatt (tror jag) och börjar leka hysteriskt med en leksaksboll, ni vet en såndär som skallrar. Fast, den här skallrade inte, den pep. Och det var inte leksaksboll, det var en näbbmus! åh, den stackarn. att han inte fick hjärtattack på kuppen är ett under. Hur som helst så skrek jag och väckte mamma som vaknade till GANSKA snabbt och började jaga både katt och råtta med en sopkvast. Vad hon nu skulle med den till?! Jakten slutade med att råttan sprang in under vårt kylskåp och Sigge satt och vaktade där ända tills han kom fram igen. Då hade tydligen mamma räddat honom från monster-Sigge och släppt ut honom i det fria. Det skrämmande frågan är dock. Var kom han ifrån?

Den fortsatte ganska bra, med att min hyresvärd kom ner till mitt jobb och lämnade Nyckeln, med stort N, till mig!! Nu är den min, lägenheten! Fast flytten kommer att bli lite utdragen då jag jobbar + att nyårsfirande står på schemat! Men klart är iaf att jag och Ema ska slagga i lägenheten på mina soffa på nyårsafton. Då kommer inte finnas mycket annat än den där, men vadå. Vi får gå och äta frukost hos Bergströms eller nåt :)

Sen till dagens inncident. som inte kommer beskrivas närmre än på så vis att Poxen nu testat på ännu en sjukdom. Som tur är, även denna gång en ofarlig sådan.

Och dagens I-landsproblem. - Att vara tjej i samband med nyårsfirande. Hur extremt svårt ska det vara att hitta något att ha på sig? Nu har jag letat igenom butikerna både i Nässjö och Jönköping, heelt utan resultat. Nästa steg blir att rota igenom mosters och Emas garderober. Men om jag känner mig rätt så kommer jag att ha hunnit tröttna på nyår redan innan det börjat, tack vare detta årliga återkommande klädproblem.


Kommentarer
Postat av: Fidde

Nyår är överskattat. hm säger han som får sitta hemma...:(

2008-12-29 @ 22:14:24
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Fidde

Läste igen, och Vaad har häänt med lille Pox? :(

2008-12-30 @ 13:48:49
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: lara

GOTT NYTT ÅR!

har du något nyårs löfte än då :) ?

2008-12-31 @ 13:44:08
URL: http://larajad.blogg.se/
Postat av: Fidde

Vad har hänt med Bloggen Emli????

2009-01-11 @ 22:21:52
URL: http://fiddelino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0